نقش محتوا در سئو، محتوا در سئو فقط محتوای متنی نیست!
نوشته شده توسط : hamed


بازه هاست که اهمیت محتوا در وبسایت ها بر همگان اثبات گردیده و کوشش عمومی فعالان عرصه اینترنت ، جذب کاربر به مضمون‌ عام میباشد .  سئو در مشهد   وقتی در عرصه بازاریابی ، تاکید متعددی روی بازاریابی از روش ساخت‌و‌ساز محتوا می‌شد . کارایی های ذکر شده نیز در همین راستاست . ایراد این میباشد که یک اطمینان نادرست بوسیله بخش اعظمی از اشخاص دراین باره وجود دارااست و آن این میباشد که محتوا یعنی متن و نوشته ی علمی ؛ همان تصور می نمایند که هرچه مطالب زیاد خیس ساخت‌و‌ساز نمایند ( به صورت معین ایجاد URL و کاغذ در وب سایت ) ، در راستای seo اصولی قدم برداشته اند . ولی به شما می‌گوییم که ایجاد صفحه ها زیاد در معنای بهینه سازی ماهر وجود ندارد . بهتر آن میباشد که ورقه ورود استفاده کننده یا این که به عبارتی کاغذ مقصود که از آن به عنوان Landing Page حافظه میگردد و در گوگل سکو میگیرد ( google page rank ) را با محتوای صحیح ، دارای ارتباط و کیفیت بالا مالامال کرد تا فایده وری وب سایت بالا برود . بعضی مبادرت به تشکیل داد صفحه های فرعی و درج مطالب بسیار زیاد در فضایی مانند بلاگ سایت می نمایند . اما عموماً نارضایتی هایی هم دارا‌هستند که‌این فعالیت به صورت مناسب اثر گذار واقع نشده میباشد . برهان آن میباشد که به استفاده کننده دقیقاً به عبارتی چیزی که می منظور را ارائه نکرده اند . کاربر خواستار داشتن تمامی داده ها موثر و موردنیاز به صورت خلاصه میباشد . از این رو ، بهتر میباشد به مکان پرداختن به پیشینه تولیدات و شهر آفریننده و امثال این داده ها غیر اثرگذار در صفحه ها فرعی ، به عبارتی کاغذ مقصود را با ابزار موردنیاز مشتری مالامال کنیم . برای مثالً در وبسایت های فروشگاهی ، فیلترهای موردنیاز مشتری می بایست قرار داده گردد تا مشتری بتواند به سادگی به جنس متبوع خویش رسد .

چنانچه صفحاتی که صفحه های غرض نیستند را در معرض حجمی از محتوا در اختیار بگذاریم ، گامی رو به جلو و در راستای محبوبیت مطالب و صفحه های و به صورت کلی وبسایت بر نداشته ایم .

در شرایطی‌که این سوال وجود داشته باشد که محتوا چه چیزی است ، بایستی خاطرنشان کرد محتوا ( در تارنما ) هر چیزی میباشد که استفاده کننده تارنما را سود مند نماید . یعنی مقصود هر محتوا از هر نوع در تارنما ، می بایست این باشد که استفاده کننده را به مراد اش برساند . این محتوا قادر است متن ، ویدئو ، صدا یا این که به عبارتی پادکست ، عکس ، جدول ، نمودار و هر چیز دیگر باشد . همین که بپذیریم محتوا صرفا متن وجود ندارد کافی میباشد . بعضی وقتها یک عکس یا این که اینفوگرافی ، بسیار بهتر از یک متن بلند بالا برای استفاده کننده موءثر واقع میشود . لذا بایستی بدین نکته اعتنا داشت که تعریف و تمجید محتوا در تارنما را نباید محصور به متن و نوشته‌علمی دانست .

می بایست این نکته را مد حیث داشت که محتوا به دو گروه موثر و غیر اثر گذار تقسیم میشود . محتوای موثر یعنی محتوایی که به فعالیت یوزرها یک تارنما مفروض بیاید و آنان‌را فایده مند سازد و در مسیر درایت بخشی یا این که رفع نیاز آن ها قدم بردارد . به عنوان مثالً یک وب سایت ادبی ، می بایست در موضوع ادبیات کار نماید و کام کاربر را از محتوای ادبی سیراب نماید . درحال حاضر در‌صورتی‌که همین تارنما به مطالبی مانند مقاله‌ها علمی در رابطه حشرات بیشه آمازون بپردازد ، حتی در صورتیکه محتوای کیفیت خوب و موثقی ساخت و ساز کرده‌با‌شد ، با دقت به قضیه تارنما ادبی ، کاری غیر اثرگذار کرده و در واقع محتوای غیر اثر گذار ساخت‌و‌ساز نموده است . بعداز این کلیه توضیح ، در بیانی خلاصه میخواهیم بگوییم در حالتی که یک سایت مطالب غیر مربوط به زمینه خویش ساخت‌و‌ساز نماید ، ره به بیراهه برده و با اقتدار می قدرت اظهار‌کرد اسم این فعالیت ، seo وجود ندارد .

شاید یک کدام از دیگر از تصورات نادرست در این باره ، تصوری باشد که به زیاد بودن و زمانبر بودن مقاله می‌پردازد . حقیقت این میباشد که محتوای وقتگیر ، پتانسیل بالایی برای فراری دادن کاربر داراست . حتی ممکن میباشد با دیدن وسعت مقاله ، مبادرت به بازدید از مقاله نشود . پس فیض این که محتوا می بایست از حیث مقدار هم استانداردهایی را رعایت نموده باشد .

یک یاد‌آوری خیلی کوتاه می‌دهیم و آن این که به یک عنصر کم عقل می بایست دقت داشت . یعنی میخواهیم بگوییم واقع در میان باشید و انتظار نداشته باشید که بتوانید به طور صد درصدی رضایت همگی یوزرها ورودی به وبسایت خویش را جلب فرمایید . اشخاص با علت و هدف ها گوناگون وارد وبسایت می‌شوند و این که بخواهیم همگی رضایت کلیه مخاطبان را جلب کنیم ، نسبتاًً ممکن وجود ندارد .

در نقطه پايان در صورتیکه بخواهیم متر و معیاری برای کیفیت محتوای تولیدی معرفی کنیم ، می بایست بگوییم میزان ، رفع نیاز استفاده کننده / مخاطب میباشد . می بایست استفاده کننده در صفحه های تارنما شما ماندگاری داشته باشد . در حالتی‌که مخاطب مجال متعددی را در تارنما شما صرف نماید ، می اقتدار اذعان کرد user engagement یا این که به عبارتی مشغول شدن کاربر در تارنما صورت داده میباشد . هم اکنون فکر کنید این تضارب و افتتاح از مطالب ، یار و همدم خواهد شد با استاندارهای seo که در ابتدا درباره با ساخت‌و‌ساز محتوای بهینه سازی به آن اشاره شد ؛ در اینجا می قدرت خاطرنشان کرد شما یک کدام از قدم های موردنیاز در راستای seo سایت یا این که search engine optimization را با توفیق برداشته اید .





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: